Wednesday, June 30, 2010

What Happens If You Dont Herpes

Reflections

assist in various areas of life associated with a strengthening of oligarchic tendencies in all forms of associations, including those in the religious, cultural, political, working in partnership with many different purposes.
holding to the political party, up to the association which pursues charitable purposes or to protect the rights of social groups or the environment, a pattern emerges more and more rigid informal governance, ostensibly democratic and participatory, where participation is subject to submission of those responsible in the highest degree, subjection that turns into a type of ideological and personal, rather than legislation.
In my opinion, but comforted by the analysis of prominent sociologists and theorists of the political (Lenin, Gramsci, Michels ..), this organizational structure is taken as congenial to a dynamic of conflict and conquest , be it economic, political, opinion ... by the various organizations that opposed and conflicting interests, forced to make their own "army" in the fight per la sopravvivenza contro le altre organizzazioni. Ai membri di questo esercito viene proposta una adesione militante e completa in vista di una fedeltà che non richiede ragioni, come naturalmete si impone al soldato e al seguace. "Credere, obbedire, combattere" è un motto da soldato ma anche da gesuita, da appartenente ad una religione o setta, come spesso da guerrigliero rivoluzionario. In questo modo si divide la minoranza che decide dalla maggioranza che esegue, formando un corpo separato che comunica a senso unico.
Che l'esercito sia così strutturato non stupisce, così come le società che sono sorte affermandosi in guerra le une against the others. The free market is obviously a metaphor for this conflict, so much so that liberalism has brought with it the idea of \u200b\u200bdemocracy to the conflict or coalition of self-interest in shared interests, which I recall, the strongest wins.
In short, it would be to say that a vision of the world and society that has these assumptions are inherently carries a logic of war: opposing interests can not be reconciled and pain of defeat and marginalization social, can not be ignored by this form of hierarchical organization. The theory of the party, within the Marxist accept this idea of \u200b\u200bthe Death Match with a view to seizing power, which should finally rid the entire population. You should then submit to the discipline of the party and revolutionary aristocracy, to get an emancipation day, obeying now to be free tomorrow.
It is also clear to anyone who is a party, or organization that makes public so clearly its structure, currently does not exist or is very outdated. Today, even the extreme right handling and insurance claims to be a clear democratic faith.
It is now my interest to highlight the inconsistencies of thought and authoritarian right si proclami democratico.
Mi preoccupa di più sottolineare la mortale contraddizione di una struttura che si proclama democratica e partecipativa, perchè dovrebbe trasformare la società in questo senso, e che non permette al suo interno una dialettica democratica e una reale eguaglianza, riproducendo elitarismo e oligarchia.
L'associazionismo nasce in teoria come unione di più cittadini che rivendicano bisogni condivisi. Nella pratica ogni aggregazione nasce attorno al potere di un ristretto gruppo o di un singolo che si costruisce un piccolo "esercito personale" per combattere in nome dei suoi ideali o interessi. Questa affermazione è dimostrata dalla non sostituibilità dei capi di una organizzazione dalla base dell'organizzazione stessa. Il politico tal dei tali esce dal partito da cui non riesce più a fare strada perchè in disaccordo con il leader e forma un suo partito, così come le varie confessioni protestanti originavano da predicatori dissidenti. Nasce quindi prima il potere del singolo o del gruppo e solo successivamente l'associazione che lo sostiene, il popolo che lo segue. E questo ha molto a che vedere con i costi della politica. La struttura di scambi di favori, appalti pilotati, finanziamenti e progetti, fornisce il materiale che alimenta le clientele che danno potere all'individuo per mettere su la sua associazione, ma ovviamente chiedono in return the association to pursue the interests of those who gave him the financial means to exist, though, do not put into question. That's why, I never tire of repeating any facility financed by a power that can not be a defense of that power.
We are therefore interesting aspect for me of course. Since my need is to live in a society that does not reproduce the dynamics of elite inherited from the aristocracy, in which citizens have equal opportunity to participate in the management decision-making about public affairs (which then has them too, no?) and also in the work involved in the management structure in which they work, why should not only be a means of profit for someone else, in other words if I want the company to be more egalitarian and horizontal, how do I join structures that require me an uncompromising fidelity and reproduce within them a dynamic and conflictual elite defense of vested interests (which are not mine)?
Maybe a little twisted so I explained the political crisis and civil commitment in general ... but also, if we are all used for centuries to pose to society in two ways: servants or masters, as we sperimentare delle forme di socialità in cui siamo qualcos'altro?
Ovviamente è possibile, e tutti noi lo viviamo in quei rapporti più autentici che sono gli affetti e la convivialità disinteressata, ma questa relazione si ferma sulla soglia di qualsiasi gruppo che persegua uno scopo definito. Ergo non dobbiamo avere uno scopo definito.
Di fronte al fine, l'uomo diventa mezzo, l'organizzazione si cristallizza in gerarchia che innalza i tecnici, i professionisti del raggiungimento di uno scopo. Anche Marx osservava nella divisione del lavoro la riproduzione della gerarchia esistente nelle varie classi sociali.

therefore propose that activity is not associated with, but does not seek to invite individuals to experience horizontal relations that may be in the future, the reports needed for managing the public good. The trick is to make these experiences constitute their essential structure, which we could respond in many cases: no thanks! the proposal to join factions fighting for their interests, companies ultraliberal, Masonic lodges, political parties, cultural associations and foundations, teams of thugs, church or club elite ...

0 comments:

Post a Comment